Вантажівка майбутнього

Компанія Mercedes-Benz продемонструвала своє бачення серійних тягачів майбутнього — вантажівка з автопілотом.

Новинка  Freightliner вийшла на дороги під американським брендом з назвою Highway Pilot.

Влада штату Невада дозволила першій в світі вантажівці з автопілотом виїжджати на дороги загального користування та видали номерний знак «010» спеціальної серії (червоного кольору зі значком нескінченності).

«Вантажівка Майбутнього 2025″ не може переміщатися по вулицях міста в автономному режимі. Але він чудово почувається на автобані, де аналізує дорожню ситуацію в реальному часі, зберігаючи задану швидкість і безпечну дистанцію.

Система автономного управління Highway Pilot — це вбудований програмно-апаратний комплекс.  Ця система являє собою сукупність адаптивного круїз-контролю, новітню технологію огляду сліпих зон , камер кругового огляду та радарних сенсорів, які сканують дорожню обстановку. Комплекс використовує стереокамери на лобовому склі, радіолокаційні пристрої на лівій і правій сторонах автомобіля (ефективність дії — 60 м), радари ближнього (70 м) і далекого (250 м ) дій, а також передові засоби комунікацій. Для управління використовуються сервоприводи в рульовій рейці, гальмівній системі і системі керування двигуном. Численні електронні системи автопілота можуть розпізнавати дорожні знаки, розмітку, сигнали світлофора, інших учасників дорожнього руху (і навіть пішоходів) при будь-яких погодних умовах.

Відмінною особливістю Future Truck 2025 є відсутність фар в традиційному розумінні цього слова — вантажівка обладнана світлодіодною панеллю спереду, яка виконує функції головної оптики.

Традиційні дзеркала в Future Truck 2025 замінені камерами. Концепт оснащений системою датчиків і сенсорів, які спостерігають за дорожньою ситуацією. Зокрема, автомобіль обладнаний камерою, що відстежує дорогу і учасників руху на дистанції в 100 метрів (кут огляду: 45 градусів по горизонталі і 27 — по вертикалі). Сенсори здатні «бачити» на 250 метрів вперед.

Водій  вантажівки може розслабитися у сучасній кабіні. Важко уявити собі інтер’єр, більш відповідний іміджу Mercedes — максимально комфортний, із сенсорними панелями, дерев’яними деталями і багато місця для відпочинку.

В салоні машини застосовані натуральні матеріали, в тому числі дерево. Крісло водія можна повернути на 45 градусів, щоб керуюча вантажівкою людина могла зайнятися офісною роботою за допомогою вбудованого планшета.

Вантажівка виділяється на дорозі, виглядає сучасно, але не надмірно футуристично. Коли вантажівка самостійно розганяється до швидкості 50 миль на годину, його велика передня решітка з LED-світлодіодів міняє колір з білого на мерехтливий блакитний. Це візуальний сигнал для водіїв, а також спосіб швидше отримати дозволи для виходу на дороги загального користування.

За словами розробників, система дозволяє і знижує ризик виникнення аварій від перевтоми водія.

Отже,  автопілот призначений саме для використання на швидкісних магістралях, причому за кермом завжди повинен знаходитися водій, готовий взяти керування на себе. В остаточному підсумку, як очікується, система Highway Pilot дозволить економити паливо на 5% , підвищити безпеку руху і зменшити навантаження на далекобійників.

На думку інженерів Mercedes-Benz, передача адміністративної роботи далекобійникам, які отримають вантажівки з автономним управлінням, дозволить зробити цю професію більш престижною і різнопланової — прості водії перетворяться в транспортних менеджерів.